Gernot hat geschrieben: 18. September 2023 20:43
Hmm... also diese Analyse für M:I hätte ich so noch nirgends gelesen
Ach ja? Schreibt doch absolut jeder, der sich halbwegs jemals mit Box Office beschäftigt hat, dass sich M:I 7 keinen beschisseneren Release-Zeitraum hätte suchen können.
Ein Beispiel:
The movie even got stupendous reviews, but the baffling release strategy seems like something that will be studied for years to come. The movie opened to a soft $78 million across its five-day extended opening weekend at the domestic box office — par for the course for Cruise's movies, which tend to have legs — and dropped by a huge 65% in its second weekend. Meanwhile, Barbie and Oppenheimer obliterated all competition and chewed up screens.
https://collider.com/mission-impossible ... 0-million/
Dass es absoluter Irrsinn war, gegen den größten Popkultur-Hype des Jahres anzutreten, sollte man nun wirklich im Nachhinein niemanden mehr erklären müssen. Die Veröffentlichung von M:I 7 hat ganz alleine Paramount verbockt, wohl auch etwas geblendet durch den Maverick-Überhit.
Weil es so schön ist:
Dead Reckoning Part 1 lost all attention publicly to the two new summer blockbusters. The desire for people to see Barbie and Oppenheimer in theaters easily overshadowed Mission: Impossible 7. It was thought that Paramount made the smart decision to move Mission: Impossible 7's release date up a few days to give it more time before these movies came out, but it had no real positive effect. The aftermath proves that audiences determined Barbie and Oppenheimer were the bigger movies to go see this summer and to spend their money on them instead of Mission: Impossible 7.
https://screenrant.com/mission-impossib ... -2-impact/
Und ja, diese Analysen gab es im Juni schon und für genügend Experten war diese Entwicklung keine Überraschung. Wer natürlich vom Barbenheimer-Hype im Juli ganz überrascht wurde, den mag das alles wundern, der war aber dann wohl mehrere Monate vor Kinostart so gut wie kaum im Internet unterwegs.